את בהריון ושוקלת לבצע הפלה?

את בהריון ושוקלת לבצע הפלה?
חשוב לנו שתדעי שזו הבחירה שלך.
אבל לפני שתעשי זאת, כדאי שתדעי שמתוך 10 נשים שמבצעות הפלה, 9 נשרפות באש הגיהנום.

טלפני עכשו לאגודת מופרעת. סודיות ואחריות.

מודעות פרסומת

31 מחשבות על “את בהריון ושוקלת לבצע הפלה?

  1. את בהריון ורוצה לשמור על העובר אבל המשפחה שלך תרצח אותך אם זה יתגלה? רגע,את מוסלמית?
    תעזבי אותנו באימא שלך ולכי לעובדת סוציאלית/משטרה/נעמ"ת פה מתעסקים רק עם יהודיות שהרחם שלהן מיועד להגדיל את כמות היהודים בעולם.

    • מצטער אבל – שטויות במיץ.
      אתה בטח גם אינך יודע למשל שהרמב"ן היה מילד (גם ובעיקר ללא יהודיות).
      פרו ורבו לא נאמר רק ליהודים אלא לכל בני האדם.
      לפי התורה אסור אפילו לסרס חיות!

    • מצטער כפיר אבל העובדות מדברות בעד עצמן. בלוגר שמאלני בשם נמרוד אבישר שלח לאגודת אפרת מכתב בשם צעירה מוסלמית פיקטיבית שנכנסה להריון ולא רוצה להפיל אבל חוששת מהמשפחה (הדמיונית) שלה שתהרוג אותה. התשובה של אפרת הייתה משהו בסגנון 'תלכי לעובדת הסוציאלית בכפר שלך' או בקיצור 'תעזבי אותנו בשקט' . אפרת נוסדה על ידי ניצול שואה שרוצה להגדיל את מספר היהודים בעולם כתשובה להשמדה שעשו הנאצים. זה כשלעצמו לא דבר רע אבל שלא יספרו לי על כך שהם קיימים כדי להציל חיי אדם כי אז הם היו מגיבים אל המכתב של הערבייה הפיקטיבית בדיוק כפי שהיו מגיבים למכתב של יהודיה (המתנדבת כבר הייתה דופקת על הדלת) . אפרת אינה מתעניינת בקדושת החיים אלא בהפיכת הרחם של האישה היהודייה לכלי לסיפוק מטרה לאומית ( זה לא אומר שהמטרה רעה ,רק השימוש שנעשה בצעירות במצוקה לשם כך הוא רע) אז מי שמדבר שטויות במיץ זה לא אני במקרה הזה לפחות.

    • הפיכת הרחם של האישה היהודייה לכלי לסיפוק מטרה לאומית היא מטרה רעה. רחם האישה (יהודייה, מוסלמית, או בודהיסטית) היא לא כלי של אף אחד, וכל התייחסות אליה ככזו היא רעה בפני עצמה, ללא קשר למטרה. אפשר לספק סיוע נפשי וכלכלי לנשים הרות במצוקה, אבל זה כל עוד רווחת הנשים הללו וחופש הבחירה שלהן היא המטרה, ולא כל דבר אחר, נעלה או בזוי ככל שיהיה.

    • בוודאי. התכוונתי לומר שהגדלת האוכלוסיה היהודית בעולם איננה כשלעצמה דבר רע. לא שהשימוש ברחם היה יכול להיות 'טוב' אם האישה לא הייתה במצוקה. עם זאת, ברגע שאישה מחליטה ללדת ילדים בגלל אידאולוגיה של הגדלת העם היהודי זה לגיטימי בדיוק כאילו החליטה שלא להוליד ילדים כי אינה רוצה להשתעבד.

    • תיארתי לעצמי. שמח שהבהרת. אני עדיין מסויג מהבאת ילדים כחלק מאידיאולוגיה (כלשהי), אבל כל עוד דואגים לרווחתו/ה של הילד/ה, זה לגיטימי.

  2. מסכימה אתך יניב. כל ירושלים מלאה בשלטים שלהם ש"ילודה היא התשובה" למען הרוב היהודי בישראל וכו' ברור שזו עמותה ימנית דתית שכל קשר בינה לבין יעוץ לנערות/נערים שנקלעים למצב כזה קלוש בהחלט….

    • תודה ליאורית.
      אותי במיוחד מעצבנת הפרסומת ברדיו, שמנוסחת בכדי להטעות, כאילו האגודה תעזור לבצע את ההפלה.

    • וודאי שזו עמותה ימנית שהרי עמותה שמאלנית הייתה תומכת ברב ערבי בישראל – זה מה שאת אומרת?
      כי שמאלנים הם נגד רב יהודי בישראל?

    • אני לא יכול לדבר בשם ליאורית, ואני עצמי משתדל להימנע ככל האפשר מתוויות של ימין/שמאל, שהרי אני סבור שיש ימנים ליברלים שמתנגדים לאגודה הזאת.
      אבל לשאלתך, בקצה המזלג, ובהכללה גסה, ניתן להגדיר ימין ושמאל כך:
      ימין – דוגל בעליונות של עם/לאום/מדינה/ארץ, ולפיו בני האדם צריכים לשרת את עליונות הערכים האלו.
      שמאל – דוגל בעליונות האדם, ולפיו המדינה/ארץ/עם/לאום צריכים לשרת את האדם.
      כך שהעמדה שאסור לנשים לבצע הפלה כדי להגדיל את עם ישראל נופלת בבירור לאחת הקטגוריות, ואילו העמדה שלנשים הזכות לבחור מה יעשה בגופן נופלת בבירור לקטגוריה ההפוכה.

  3. תופעה מעניינת אבל מוזרה אולי מישהו יוכל לענות:
    בד"כ אותם אנשים הדואגים לתנו לחיות לחיות וכו' פתאום מגלים עמדות הפוכות כאשר מדובר בבני אדם.
    אולי זה כוללני מידי אבל בגדול אלו הם אותם האנשים שאם בבדיקת האולטרסאונד יתגלה שלתינוק חסרה אצבע ברגל שמאל הם יבקשו לעשות הפלה (אבל מצד שני יזדעקו אם יתגלה להם שמישהו נטש את כלבו).

    • דווקא היום יש יותר מודעות בצורך לסרס חיות בית (חתול/כלב), מתוך ההבנה שיותר מוסרי שיוולדו פחות חתולי רחוב אומללים שיסבלו מהזנחה, קור ורעב.
      בבני אדם זה קצת שונה, מכיון שלנו יש את יכולת הבחירה. אפשר להתווכח אם זה מוסרי או לא לבצע הפלה בגלל מום בעובר או בגלל כל סיבה שהיא, אבל בזמנים שאנו חיים, מקובל לחשוב שבשלבים הראשונים העובר אינו חי (אני לא יודע בדיוק עד איזה שלב, אבל זה הגיוני – לעובר אין דופק משלו עד שבוע 7 בערך, וזו רק דוגמא אחת), כשם שמקובל לחשוב שביצית או זרע גם הם אינם חיים. ולכן, כל עוד מדובר בתאים שהם חלק מגוף האישה, אז לאישה זכות המילה האחרונה.

    • אינני יודע איך זה יותר מוסרי לא להביא חתולים לעולם מאשר להביא ושחלקם יחיה ב"עוני" (עם או בלי מרכאות). חתולים כמשל כמובן…
      זה שזה מפריע לך לראות חתול עזוב לא אומר שאילו ניתנה לחתול בחירה הוא כן היה מעדיף לחיות ברעב מאשר לא לחיות בכלל.

      עכשיו גם אם נסכים על המין החתולי (ועוד לא הגענו להסכמה) – הדבר נוקב לאין שיעור כאשר מדובר באדם.

      את ההכרעות המוסריות מתי עובר נחשב לאדם או לא אני משאיר להלכה.

      רק שיהיה לך רמז על הכיוון הכללי מבחינת ההלכה(למרות שיש כמובן יוצאי דופן): היהדות אוסרת לגרום נזק לדומם "סתם" כלומר אסור לך לשבור שולחן (אפילו שלך) סתם כי בא לך.
      על אחת כמה וכמה כשמדובר בצמחים (כן אסור לקטוף "סתם") עוד יותר כשמדובר בחיות עוד יותר כשמדובר באדם ועוד יותר כשמדובר ביהודי (שתפקידו לדאוג לשאר האנושות).

    • נכון. זה הסדר ביהדות: דומם, צומח, חי, אדם , יהודי.
      אני אישית מעדיף להישאר ב"אדם" אבל יש כאלו ששואפים אל האדם העליון , גם בישראל וגם בגרמניה לפני שבעים שנה.

    • וודאי עידו,
      השוואה "מצויינת" – היהודים טוענים שהם צריכים לגרום לגויים להתעלות כדי להיות גויים טובים יותר, ואילו אתה מייד עושה השוואות למי שרצה להשמיד את מי שאינו כמותו.

      מטרת היהדות – אחדות האנושות.
      מטרת הנאצים ימ"ש אחידות האנושות.
      הבדל קטן (אחדות – אחידות) אבל ענק.

      אבל יכול להיות שאתה מעדיף להשאר ב"אדם" רק משום שלהיות יהודי זה מחייב?

    • ברור. לכן כל יהודי מתפלל " ברוך שלא עשני גוי/עבד/אישה.
      כל מי שמציב את עצמו מעל אחרים פסול בעיני אבל להבדיל ממוסלמים או נוצרים היהדות היא גם תורת גזע ואני יהודי לא בגלל מה שאני מאמין בו אלא כי כך נולדתי. בנוסף ביהדות קיים מושג ה"ממזר" . אדם שלא חטא ולא פשע אבל בכל זאת מתנהגים אליו כאילו הוא אשם במשהו, למה? מפני שנולד. ואחרי כל זה אני לא חושב שהיהדות היא כמו הנאציזם. סתם דת שהייתה נאורה ומתקדמת לזמנה ומכיוון שנשארה בעבר היא הפכה לחשוכה ופרימיטיבית.

    • כפיר,
      ההלכה גם אוסרת על קיום יחסי מין מחוץ לנישואין, ורוב ההפלות נעשות בסיטואציה הזו. הבעיה בעולמנו שאינו כפוף כולו להלכה היא שאף אחד לא כופה את חוקי ההלכה על הגבר, שעבר על חוקי ההלכה בעיבור האשה, לעומת האשה, שבמצבים אלו נאלצת להתמודד לבדה עם קשיים אדירים: פיזיולוגיים, נפשיים וכלכליים.

      הנקודה שהעלית לגבי האם זה מוסרי למנוע חיים יותר מאשר לגזור גזירה של חיים אומללים היא שאלה טובה שגם אני שואל את עצמי לא אחת. בכל הקשור לבעלי חיים, אני סבור שהזכות לחיים בכבוד גוברת על הזכות לחיים, ולכן עדיף בעיניי שפחות פרות יוולדו מאשר שיוולדו יותר פרות לתוך חיי האומללות של הקצביה/הרפת המודרנית (המקרה הזה יותר קיצוני כי בני האדם עצמם מפרים את הפרות). על כל פנים, אף אדם או חיה שנולדת אינו נשאל לרצונו להיוולד קודם לכן, ותחת מגבלה זו אנחנו מנהלים את חיינו. במקרה האנושי, לכל הפחות אפשר לשאול את ההורים אם הם רוצים בילד, על כל הכרוך בכך.

    • שלום עידו,
      1. "ברור. לכן כל יהודי מתפלל " ברוך שלא עשני גוי/עבד/אישה."
      אני מציע שתלמד מה זה אומר לפני שאתה קופץ למסקנות שגויות:
      האישה אומרת: "ברוך שעשני כרצונו".

      הגבר הוא פחות מתוקן והאישה יותר גבוהה רוחנית (ולכן צריכה לתקן פחות) עם כל זה הגבר מודה על האפשרות לקיים יותר מצוות משום שגוי מחוייב ב7 מצוות בני נח, עבד יותר מגוי, אישה יהודיה יותר מעבד ו(מה לעשות) גבר מחוייב ביותר מצוות מאישה מעבד או מגוי ולכן אומר "ברוך שלא עשני …".
      האם זה אומר שגוי יותר מושלם מכולם? למרבה הפלא – יש צדדים לפה ולפה. מה שבטוח הוא שאישה יותר מתוקנת מגבר. אופס יצא שהמשפט אותו חשבת לשוביניסטי וחשוך הוא דווקא "מודרני".

      2. בהמשך…

    • עידו,
      2. "היהדות היא גם תורת גזע" – תוכיח! זה כבר שקר גס הנישא בפי האנטישמים אותו אימצת לך ברכותי. תורת גזע מדברת על הבדלים פיזיים ואילו היהדות מעולם לא טענה שיש כאלה אלא בדיוק הפוך (מוצא כל האנשים מאדם אחד) – עובדה שגוי יכול להתגייר.
      אלא מה התורה אומרת שיש הבדלים ר ו ח נ י י ם! לא פיזיים! (הבדלים שניתנים לשינוי).
      לא רק בין ישראל לגוי אלא אפילו בתוך ישראל: כהן, לוי וישראל, כהן גדול וכו'.

      3. בהמשך…

    • עידו – הקישור שהבאת שייך אכן לאדם שלא מבין מימינו ומשמאלו (בעיקר מימינו).
      משל לפעוט בגן הילדים שמנסה להסביר משוואה דיפרנציאלית חלקית.
      דוגמה קטנה לדברי ההבל שלו:
      "הכנסת תשקול בחיוב אישור להורים למכור את בנותיהם הקטנות לעבדות, ובכלל להחזיר את העבדות, שבוטלה כאן על ידי העות'מנים רק באמצע המאה ה-19"

      היהדות לא תומכת בעבדות ולא מתנגדת אליה.
      אלא מה – אם כבר יצא (כי זה מקובל בחברה באותה תקופה שיש עבדות) אז יש דינים כיצד מתייחסים לעבד. רק שתדע שלהחזיק עבד באותם הימים היה יותר עונש מאשר פרס – אתה מחזיק גנב (איך אתה חושב שהגיע לעבדות?) בתור עבד ומנסה לשקמו!!!
      אתה היית מכניס פושע אליך הביתה כדי לשקם אותו?

      דוגמה נוספת (הבורות אוי הבורות):
      "הכנסת תשקול בחיוב לאלץ צעירות לא מאורסות שנאנסו להנשא לאנסיהן, בהתבסס על חוקי ישראל הקדומים ביותר"
      ההלכה כאן (גם לא בטוח שזו ההלכה משום שזו תורה שבכתב – הלכה מחייבת היא תורה שבעל פה) – לא מ ח י י ב ת אותה להנשא אלא מחייבת א ו ת ו להנשא לה אם היא רוצה (מה שאומר שהוא יהיה חייב לפרנס אותה כל ימי חייו ללא אפשרות להתגרש ממנה). אם היא לא רוצה אז לא. ההלכה מתייחסת לאונס כמו אל ר צ ח!
      אתה לא רואה איך זה היה משפר את הענישה לאנסים אם הם היו נכנסים למספר שנים כמו רוצחים?

      אני יכול להמשיך אבל כבר מאוחר…

  4. אני לא מבין איך אף אחד לא התייחס לטענת הסתם של כפיר. אישה לא בוחרת להפיל סתם. ״קמתי בבוקר וחשבתי שיהיה מגניב להפיל״
    מותר לשבור שולחן שנתקע במעלית. מותר לקטוף נענע ולשים בתה. מותר להרוג ״שור מועד״ (או סתם שה כקורבן בימי בית המקדש).
    מצוקה של אישה זה לא סתם

    • שלום עמית,
      כל המקרים שציינת הם לא סתם ולכן מותרים (ולכן גם לא רלוונטים לטענה…)
      אני מסכים שמצוקה של אישה זה לא סתם ואם למשל העובר מסכן את חייה מותר להורגו כדי להציל אותה.
      היכן עובר הגבול? זו השאלה, וזו שאלה מוסרית שכמו כל שאלה מוסרית אחרת היא בעצם הכרעה בין שנים או יותר ערכים שמתנגשים זה עם זה.

      האם עקב העובדה ש(נניח) הילד יגדל לתוך מצוקה כלכלית מותר להפיל?
      האם מותר להפיל כאשר לילד יש תסמונת דאון?
      האם מותר להפיל לאחר שבוע X?
      האם מותר להפיל אם זה יגרום לאשה לא לרצות להביא ילדים נוספים לעולם? (הרב אבינר כמדומני…)
      כל אלו הם שאלות קשות הצריכות הכרעה ויש להם הכרעה לפי ההלכה (והכל לפי המקרה הפרטי המסויים ולא באופן גורף).

      ה"סתם" אליו התייחסתי היה לאחר ששמעתי מגניקולוג (שעושה אולטרסאונד) על מקרים שבהם אם לתינוק אצבע חסרה, יש הורים שיעדיפו לעשות הפלה מאשר להתמודד עם שיבוש התדמית המושלמת שיש להם (תתפלא יש גם כאלה).

  5. יוסי גורביץ הוא בוגר ישיבת 'נחלים' ומכיר את העולם הדתי מבפנים. הוא סיפר גם מה גרם לו לעזוב את הדת. האירוע המכונן שעשה את המפנה היה כאשר הגיעה הידיעה לישיבה שדוד בן שימול ירה טיל על אוטובוס ערבי והרג נוסע אחד. באופן ספונטני החל שם מעגל של ריקודים ושירה רמה והוא החליט שאם זו היהדות הרי שאיננו רוצה להיות יהודי. להגיד עליו שאיננו מבין זו התחמקות – הוא מבין ועוד איך וגם אני מבין. אני מבין שלפי הנורמות של העבר היהדות הייתה מתקדמת מאד ונאורה מאד. אני מבין שכמו שמים שעומדים מתעפשים והופכים עכורים גם היהדות נתקעה בעבר והתקלקלה. כך יוצא שאנשים שמחים וצוהלים כשהם שומעים על רצח רק מכיוון שהרוצח יהודי והנרצח ערבי (אני יכול להבטיח לך שלא ראיתי שום שמאלני שרקד כששמע על פיגוע נגד מתנחלים) וכך יוצא שעקרון שפעם היה נכון – שלכל עם יש את האל שלו – הופך לתורת גזע ואני לא צריך להוכיח. לפי הדת היהודית, העובדה שהגחתי לעולם מרחמה של אישה יהודיה הופכת אותי ליהודי. שים לב לפי ה'דת' היהודית אני יהודי כלומר שאם היה כוח ביד נציגי הדת הם היו מחייבים אותי להתנהג בצורה מסויימת רק כי נולדתי יהודי. למשל אוסרים עלי להתחתן עם גויה.. היי! זה כבר המצב כיום במדינת האפרטהייד שבה אני חי וזהו המצב מיום היווסדה.
    אם נחזור לאגודת אפרת, הרעיון של הקמת העם היהודי מחדש אחרי השואה איננו דבר רע. אבל כמו כל מטרה – לא רק שאיננו מקדש את האמצעים אלא שהאמצעים שבהם בוחרים להשתמש בשביל הרעיון הזה מכתימים את המטרה.

    • אוקיי – אם הוא בוגר ישיבה זה רק מחמיר את המצב:
      רמת הדברים שהוא כתב היא נמוכה מאד ועושה רושם שגם אם בקטע ההצהרתי הוא עזב את הישיבה עקב מקרה כזה או אחר, הוא מעולם לא היה שם (נפשית) והיה עוזב בין כך ובין כך.
      אחרת זה יותר גרוע – הוא יודע שהוא משקר ועושה זאת למטרה פוליטית.
      ואם שיקר בדברים כאלה מדוע שנאמין לסיפורו לגבי הריקודים?
      אולי זה עוד שקר עם מטרה פוליטית מאחריו?

      כמו שכבר הראיתי – היהדות היא לא תורת גזע, לו זה היה נכון ונניח (לצורך הארגומנט כי כאמור זה יכול להיות עוד אחד משקריו) שגם מה שסיפר נכון (שהם רקדו), אם נניח היה מתברר שבאוטובוס נהרג ערבי שהתגייר האם הם עדיין היו רוקדים?
      תשובה: לא!
      מכאן שהיהדות איננה תורת גזע מ.ש.ל.

      לגבי איסור חיתון עם גויה ועוד דברים שנוהגים במדינת ישראל-
      מדינת ישראל זה לא ארה"ב2 מדינת ישראל היא מדינה יהודית.
      אם אתה כ"כ משתוקק לעבור על האיסור אתה תמצא את הדרך אבל ברמה הלאומית אני חושב שזה חשוב שזה מעוגן בחוק (לא מפני שזה ימנע מישהו מלעשות כן אלא לפחות ברמה ההצהרתית).

    • אתה חושב שאיסור נגד נישואי יהודים ולא יהודים הוא דבר חשוב (כאשר "יהודי" נקבע לפי הלידה ולא לפי האמונה) אבל מתעקש שהיהדות איננה גזענית?
      אגב , אין דבר כזה "מדינה יהודית" לפחות לא עד שיבוא המשיח. לפי ההלכה אין להקים מדינה ואם אתה לא מאמין לבור כמוני תשאל את הרב'ה מסאטמר שאין כמוהו אדוק ומחמיר במצוות.

    • רק תגיד לי מה הפרוצדורה כדי להפסיק להיות יהודי והכל יהיה נפלא.

    • בקשר לסאטמר,
      יפה זה רק מוכיח על הקשר החזק בין השמאל הקיצוני האנטי יהודי למלחכי פנחת אחמדינגד.
      כמו שהיה קשר חזק בזמנו בין המתבוללים ליהדות החרדית האנטי ציונית שביקשה לבטל את הצהרת בלפור.

      מה שאומר לך (אם תעמיק) שהיהדות היא לא דת אלא לאום!
      יש כאלה שבעד עמם ויש כאלה שנגד – והדת או אנטי דת זה דבר שולי.

    • להיפך. החרדים האנטי ציוניים מבססים את דעתם על ההלכה (בכל תחום למעשה) . והם יגידו לך שהציונים הדתיים מסלפים את ההלכה. אני חושב שהם צודקים . אגב, הפוסט הזה הוא בנושא אחר אז אני מפסיק כאן כי לא מנומס לנצל את הבמה לוויכוח על ציונות.

מה דעתכם?

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s